Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

hemma igen =/

Av Anna G - 12 maj 2013 22:57

Ja gårdagen tog ju slut ja som alla dagar såklart =)

Så nu är man hemma igen till alla måsten, så tvättmaskin å tumlare har gått varma här hemma sen vi kom hem å ingen grillad mat blev det heller men därimot så kom min största bebis hem idag å det va skönt, även fast han måste självklart vara hos sin far oxå då å då =)

Det positiva med att komma hem är att kunna ta ett varm bad å idag så badade lilleman med mej å han e galen i badet, han plaskar så det kommer vatten ut i hallen å han blir alldeles rödögd..

Lite handling med lillsyrran har jag oxå hunnit med men annars så har det till största delen (efter uppackning, handling,bad,tvätt å plock) av dagen å kvällen vart soffhäng..

Jag förstår inte hur söndagar kan ge sån förbannad ångest trots att jag går hemma just nu??

 

Jaja jo jag satt å tänkte på att många som läser det jag skriver tänker att hur fasen kan hon kalla en camping för paradis? usch allmänna toaletter, almänna duschar med lera i , bitterf*****, otrogna män, dyngraka gubbar, smutsiga kläder å noll rutiner..

jo jag kan säga så här att jag som har sån PANIK bara jag tänker på bakterier,baciller, snusk,orenhet, barns rump å näspetande små fingrar i min godispåse, jag får ofta höra av nära att NEJ ANNA GE DEJ NU DET DÄR ÄR INGEN FARA gå till psykolog,, ehhh

Jo för att överleva å riktigt älska caminglivet så

1. Det går åt lite extra toapapper då du klär in toaletten med papper innan du sätter dej för att göra nr 2 å glöm ej "plaskskyddet" nr 1 gör du på pottapottin som mannen sen tömmer =)

2. när det grillas å du är rädd för att köttet inte ska vara genomgrillat så kollar du varje tugga plus att du tjatar din man till vansinne å säger - är det verkligen inte rosa?

3. För att slippa snorbusar å avföringsbakterier i ditt godis ja då plockar du bara ur byttorna högst upp i affären för där når inte barnen, å är barn på besök så göm undan lite godis som du själv sen smaskar på.

4. Blir du därimot bjuden på godis så välj en med papper eller så tar du en bit (för att inte vara otrevli) å så låter du som en pensionär å säger jag tar denna till kaffet sen.

5. I duschen så använder du tofflor såklart å så har du med dej en extra liters påse med dej som du kan lägga din tvål/schampoo flaska på. Fötterna torkar du när du kommer tillbaka till din vagn då man ej kan ställa ner varken fot eller handduk på golvet.

6. i diskrummet så slösar du en massa vatten för man kan INTE tappa upp i hon då andras snuskdisk har legat där å vad kan finnas på deras bestick som varit i deras munnar bläää... hmm undra om de e därför som jag ibland för säga till näste diskaren att jaha varmvattnet e slut för jag fick diska i kallt ( hmm va visst jag som tog slut på varmvattnet)

7. Tumla för gudsskull inte kläderna, fy å blä vad ludd å snusk det finns som andra ej tar reda på..

8. Ha ögon i både nacke å tinningar för kommer den där jobbige jäveln, fuller´n eller han med bruna tänder SÅ SPRING FÖR LIVET IN I VAGNEN LÅS DÖRREN Å PÅLOSSAS SNARKA..

 

Ja de va de visst verkar det vara mkt avkopplande för en sån som mej att vara campare ;)

Allt kanske tar liiiite längre tid för mej bara MEN det är underbart å det är mitt paradis..

för det första så slipper jag diska, plocka å tvätta hela tiden som det känns som att jag gör hemma å för det andra så är jag totalt värdelös på att grilla så det står mannen för..

 

Oj långt blev det å nu e jag trött.. =)

 

Ta hand om varandra <3

 
 
Ingen bild

Ullis

13 maj 2013 06:11

Hahaha, störtsköna punkter!! 😂

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna G - 28 maj 2013 22:04

Ja får man gå å lägga sig nu ? Idag har det varit blandning mellan stress å motion .. Jag började morgonen kl 8 med att jogga å pw.a Sen in käka frukost, duscha å mys med bebis =) Sen ner till en av mina mostrar hämta säng, hjälpa henne handl...

Av Anna G - 26 maj 2013 22:44

Ja fy fasen jag tycker inte alls om söndagar, söndagar menas med att då måste vi lämna smultronstället å fara hem till alla jäkla måsten som finns så fort man sätter foten över tröskeln. Men men så e ju faktiskt livet, ja när vi kom hem så bytte ja...

Av Anna G - 22 maj 2013 23:00

Idag kommer jag lägga mej rätt så stolt tack vare joggingturen på morgonen å den raska kvällsprommisen men samtidigt lite tung i hjärat. ag är besviken, riktigt besviken på människor både vänner och en som står mig mkt nära. Jag tänker fanimej lyss...

Av Anna G - 21 maj 2013 22:06

Här sitter jag å gnäller i soffan över att jag är trött på mina minst 14 extra kilon som sitter som smäck efter graviditeten, Samtidigt som jag tittar på Biggest losser.. Ja jisses vilka kämpar å de gör något åt sin övervikt. Plus att de skulle vara ...

Av Anna G - 19 maj 2013 13:59

Jaha då sitter jag i bilen på väg hem igen, hem till en jädra massa tvätt å så måste det städas oxå. Jo jag brukar fixa det mesta innan vi åker ut men det blev bara inte av denna gång. Jag har haft en otrolig helg med massa god mat å lite öl, förut...

Presentation

Lycklig, kaotisk å lite små galen =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästens place =)


Ovido - Quiz & Flashcards