Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Anna G - 5 maj 2013 21:03

Jo men visst är det konstigt att ha söndagsångest trots att jag är mammaledig, jag menar jag har inte speciellt många måsten förutom BVC en gång i månaden.. å ja med måsten så menar jag ju såklart inte alla måsten man har i hemmet utan tider som jag måste passa osv.

Tror att det kan bero på att när jag är i vagnen så är det verkligen avkoppling som jag säkert skrivit tidigare så finns det inga måsten, inga tider att passa å bara lugn å ro.

Så fort jag kom hem idag så igång med tvättmaskinen, rengöra kattlådor, packa upp å plocka undan, alla ska bada å helst samtidigt, fram med mat ur frysen som helst ska vara tillagad direkt på studs.. Man pratar om att ta en promenad för att låta hurtig efter helgens godsaker men slutar ändå i soffan med en varsin bit Almondy, Toblerone tårta.. MEN nu e de slut på godsakerna å tänka på motion å mat igen.. hmm helgerna är alldeles för korta =)

 

I morgon ska sonen ha prao en dag å då jag som sagt är mamma ledig så gav både lärare å rektor tillåtelse att han just ska få vara "mamma ledig" en dag med mig. Det är ju så att barn å ja tyvär en del vuxma tror att det är en dans på rosor att vara hemma med en bebis å att det enda man gör om dagarna är myser/leker å sen sover när bebisen sover.. MEN efter morgondagen så kommer han nog inse att morsan hans gör annat oxå. Jo han kan ju kalla mej slö då man sitter å slappar på kvällen i soffan, han kan säga att du gör ju inget på dagarna du är ju bara hemma med brorsan så hur kan du vara trött,,

Jojo unga man vänta å se =) Han tror ju att han kommer hinna spela tv.spel när brorsan sover eller leker MEN ack så fel han kommer ha.

Dagen börjar med frukost så han ska både laga gröten å mata lillebror, efter det är det ju påklädning å blaska av lillebrorsan från all gröt, efter det så brukar de ta nån timma sen vill han ha ersättning å sova en stund å lilleman sover ALDRIG mer än högst 20 min under dagarna å åt gången. under tiden han sover så ska rentvätt vikas in å tvättmaskin sättas igång. Lillebror vaknar då ska det underhållas å vid fint väder så ska det gås ut, sen in för mellis å sen iväg å handlas å ombesiktiga bilen.. ja själva körandet tar jag hand om.. sen e de dax för lunch å mer roande till lilleman, tvättmaskin å tumlare går varm.. å så ska det sovas en stund igen å då ska det diskas å ev föbereda middag. tvätten fortsätter under hela dagen å det ska plockas å dammsugas.. ja hans prao slutar ju kl 15 så han slipper ju laga mat, diska, vika in mera rentvätt, bada lillebror osv osv.. Han kommer nog bli avskräckt av att vara hemma igen med en prao.. men jag bara älskar detta liv =) Men detta kanske får han att sluta tro att jag är slö för att jag vill sitta i lugn å ro med en kopp kaffe i soffan..

 

Nej nu är det snart dax för sängen, är mkt trött ikväll å som sagt i morrn blir det en spännande dag =)

 

Lägger in en bild som är från vagnen å fönstret vid sängen, rätt ok utsikt =)

 

Ta hand om varandra <3

 

 

Presentation

Lycklig, kaotisk å lite små galen =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästens place =)


Ovido - Quiz & Flashcards