Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Anna G - 14 maj 2013 15:33

Undra om de e fler än jag som känner att man ibland vill flytta hemifrån? frågan e ju får man göra det som fru å mamma ? man kan ha en liten etta någonstans som man kan fly till när den inre stressen blir för stor..

I detta inlägg så klankar jag absolut inte ner på alla pappor som finns, ni underbara hjälpsamma pappor som verkligen tar ansvar för sina barn,, jo för dom finns faktiskt =)

Jag menar bara att som mamma så tar man faktiskt den största delen när det gäller barnen, eller ja i alla fall jag å de mammor som jag känner.. om inte allt det praktiska såsom klädinköp, matsäckar, läxor, gympapåsar, rentvätt, smutstvätt, bad/dusch, matlagning MEN det är ORON jag tänker på, den ständiga vidriga oron som i alla fall jag går runt med 24h/dygn..

När det gäller stora killen så är oron både till å från skolan, har han kommit fram å när kommer han hem?? (tur att mobiler finns) Hur mår han egentlige?  är allt bra i skolan som han säger? Har han ångest över något osv osv osv..

när det gäller lilleman så va de" såklart" PSD till ca 3 månaders ålder å nu är det oro över sjukdomar, uppväxt mm mm hmm jag har väl nämn att jag är en aningens hypokondriker när det gäller mina älskade ungar, man å nära =)

Denna konstanta oro gör ju såklart att jag blir på dåligt humör å befinner mej i en helt annan värld än den min omgivning är i å denna värld kallas för en äckligt-vidriga-intesåroliga-värld.

När jag befinner mej i den då är ALLT tråkigt, noll motivation, irriterad, nere osv osv å vilka drabbas då ? Jo familjen såklart jag blir inte en rutten morsa men en rätt så irriterande fru.. en sån som bara morrar å fräser =)

Oj ja lite anledning att jag vill flytta hemifrån idag är för att jag har idag fått uppleva hur lilleman kan vara en gnälldag å hur stora killen kan vara eller hmm är just nu dRYG Så in i hELvete.. Ibland så kokar det bara över å man jag vill rymma..

jaja rymmer med syster å köper skor åt hennes yngsta sen får jag väl komma hem igen å hoppas på att alla är på bättre humör =)

 

Ta hand om er <3

Presentation

Lycklig, kaotisk å lite små galen =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästens place =)


Ovido - Quiz & Flashcards